Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, January 14, 2011

Minggu Ke-2


Weekend datang lagi :) Masa untuk menenangkan fikiran. Muahaha! Hari-hari cakap nak bertenang tapi tak tenang-tenang jugak -,- Tapi alhamdulillah, kerja semua okay.... so far. Kalau ada masalah pun sebab datang mood malas. Aku kalau dah sampai mood malas tu satu hal pun aku tak amik peduli. Yuran kelas tak cukup lagi.. ko-kurikulum diorang tak susun lagi.. list name re-shuffle class pun tak update lagi. Aku pun dah tak ingat mana satu budak kelas aku! Sebab yang duk mengendeng kat aku selalu dari kelas yang lama. Budak yang baru tukar kelas tak berani nak manja-manja ngan aku...... not yet :D

Minggu ni aku dapat request dari dua buah kelas. Cikgu, boleh tak jadi cikgu kelas kitorang? Ahaha. Mimpi ape budak-budak ni? Patut la ade akak sorang tu datang jumpa. Dia tanya, Liana ajar sains ngan BI kelas akak ke? Budak-budak kelas akak cakap diorang cuma suka subjek awak ajar je. Sebab Teacher Liana ajar best. Muahahaha :D Aku speechless di situ :P

Tu belum lagi budak-budak kelas lama pergi carik aku. Kelas baru diorang cikgu takde yang best. Takpe lagi. Ni sorang budak tu dah dua hari aku pujuk suruh pindah kelas baru! Last2 petang tadi aku bawak dia masuk kelas baru dia, carik kan meja ngan kerusi, suruh duduk sambil pesan, Awak duduk kelas ni belajar baik-baik. Ikut cakap cikgu kamu tau? Ahaha! Rase macam aku hantar anak pergi sekolah pulak :D Dinie Asyraff nama dia. Padahal kat kelas punya la banyak songeh. Tak larat aku nak layan perangai sorang-sorang. Contoh, aku baru je cakap kat depan... thumb ialah ibu jari. Ada soalan? Takde... selang 20 saat, sorang budak angkat tangan. Teacher, thumb tu ape? -_______-"

Handout sains utk budak2 form 1 tu aku dah submit kat opis tadi. Akhirnya.... Nak rezo pun aku amik masa seminggu nak settle! Ni pun 2nd time mintak, baru approved untuk di rezo. Huru-hara jadual aku nak mencari GKMP mintak cop bagai. Tu pun aku hantar half dulu. 3000 helai. Nanti kalau aku rezo semua, space kat bilik guru tu limited pulak. Karang bercampur ngan handout BI. Aku tengok BI dah rezo semua. Menimbun kat atas drawer PPSMI...

Lagi satu.. Aku tak suka hijau tapi dapat rumah hijau pulak. Pastu aku sorang je cik di situ. Yang lain puan. Sangat tak menarik -,- Dah la idea rumah sukan aku biasanya bersifat ekstrem. Contoh, hari sukan Dato' Hamzah. Aku ajar budak perbarisan buat formation dalam masa 30 minit. Esok terus pertandingan dapat nombor 2 :D Ok la tu kan? Daripada jalan lenggang kangkung sambil lambai2 pentas guna topi. Ingat sukan komenwel ke apa? Ni belum lagi meeting AJK keceriaan sekolah. Kalau boleh aku nak semua dinding ada mural. Baru la bersemangat nak datang sekolah hari-hari. Environment kena ceria okay? Ceit! macam aku ni pengetua pulak kan? :D~

Huu.. baiklah! Panjang pulak karangan aku hari ni. Seminggu tak update macam-macam aku nak cerita kat sini. Kepada cik Afida, bertabah! Mana tau tahun depan dapat jadi guru cemerlang? :) Yang lain-lain, selamat berusaha juga! Semua kerja ada cabaran. Even menganggur pun penuh cabaran, ye tak? Sabar je la walau rase nak humban je budak-budak nakal dari tingkat 3 ke bawah. Atau pengetua yang cerewet macam la sekolah tu 100% lulus SPM. Atau kerani yang buat kerja macam dah 5 tahun tak bergaji. Atau senior-senior yang jeles sebab mata cikgu muda ni berwarna-warni. Hurmm.......



nota kaki;
mak cakap simpan-simpan la duit tu buat belanja kawin.
baiklah, mak.
huhuhu! mak suka wat aku sentap -,-

No comments: