Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 14, 2010

Back To School!


Rindu zaman sekolah!

Dulu semua function sekolah seniors yang akan organize. Sama macam dekat U. Guru cuma make sure student selamat... tu je! Cuma time sekolah dulu semua sekali kena involve. So kalau kita jenis yang 'menonjol' maka anda akan mendapat tempat secara automatik. Ahaha! Sangat competitive especially bila bersekolah kat girls boarding school :) No one give you a damn. Clique sangat kuat so pandai-pandai la nak join group mana. Sigh!

Aku tergolong dalam kumpulan skema :D. Segala benda berkaitan keputusan, perbincangan, makluman, arahan, adalah dalam kumpulan aku. Sebab tu zaman senior aku banyak pegang jawatan macam ketua kelas, presiden persatuan, segala jenis ajk, dan benda-benda yang kena ikut arahan! I'm not a rebeller yo! Sebab prefect pun ada dua group. Skema vs. rebeller. Tu yang sampai bergaduh sakan bila 'orang yang tak layak' dilantik jadi prefect atas tiket somebody's daughter. Menangis-nangis Head Girls! Ahaha! Zaman sekolah!

So sekarang aku pulak jadi cikgu ye? Aku tau environment sekolah aku dulu ngan sekolah sekarang sangat lain. I've been to girl's school.... teaching at boy's school... now kena pulak sekolah campur. Sure sangat berbeza. Mentaliti aku tentang education agak 'kebaratan' sebab dah dididik camtu. Agak culture shock bila masuk matriks dulu sebab.... semua tak boleh! Zaman matriks kan budak2 sekolah agama yang conquer.. so aku rasa tak best sebab aku tak jadi aku yang aku biasa jadi kat sekolah. Tapi bak kata orang, masuk kandang kambing mengembek.. masuk kandang rimau mengaum! We have to adapt them!

Ini video yang dirakam time sambutan hari guru 2003. Best moment ever!
Cari la aku~ kat atas padang! menari of cos! HAHAHA!




SSP Cyberjaya






SSP Kuala Lumpur


1 comment:

Anonymous said...

aww teringat zaman skola jgk. heee