Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, July 27, 2009

Lord of The Ring


Dah nak Raya?!

Sejak dua hari lepas aku ngan mak bercita-cita nak beli sofa ngan langsir baru. So aku cadang la tema tahun ni semua perabot tukar kaler Maroon sebab bosan gila semua kaler Yellow n Brown n Gold sbb abah nak matching ngan kaler dinding Cream.

So semalam pergi la round semua kedai perabot kat Klang kunun nak carik sofa baru. Alkisah akhirnya jumpa la sebijik sofa yang berkaler cream dan berbunga Maroon setelah seharian naik turun kedai perabot. Sangat match dengan tema yang aku idam-idamkan tu.. Cream + Maroon. Tapi alangkah kaciwa nya hati2 kami mendapati sofa tu dah kehabisan stok.. huhuhu... Aku siap tanya bulan depan ada stok baru tak? Pastu dia kata ada dua set kat kilang tapi dua2 dah ada orang booked. Sedey betul dengar, kan? Aku pun mula la merepek, kalu kitorang bayar dulu ada harapan potong line tak? Hahahahahaha..*nasib baik aku tak tanya salesman tu soalan nie*

Dah kecewa tak dapat sofa yang diidam-idamkan tu maka kami pun pergilah menuju ke sebuah pusat membeli-belah. Sementara abah pusing2 carik barang, aku ngan mak pergi la tengok2 kedai emas kot2 tengah sale kan? *Pernah dengar kedai mas wat sale tak?..ha3*

Tiba-tiba mata2 ini seakan-akan terpedaya dengan kilauan keemas-emasan bersama batu2 permata berwarna-warni yang begitu mempesona. Dan tiba2 emak berkata sebegini, "Nak ke? Pilih la satu." maka hati ini melonjak-lonjak dan mata terpeda-pedaya *takde dlm kamus so tak payah carik maksudnye* dengan berbagai pilihan yang ada.

Maka dapatlah aku sebentuk cincin emas bertakhtakan permata dan sebijik batu seakan-akan delima berwarna Maroon yang kalau dipakai ramailah akan menyangkakan ianya sebentuk cincin kawen atau pun pertunangan. Wakakaka...

Terima kaseh Mak!!!!



*tak dapat nak tunjuk yg real sebab kamera takde bateri dan enset seperti yang sedia maklum sudah retak yer skrinnya..*


No comments: