Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, July 09, 2009

Bila Izrail lalu...

Hari ni sangat menakutkan!

Aku pergi kedai beli news paper. Naik motor. Kawasan kampung, of 'coz tak pakai helmet :P Lepas beli aku balik laa. Dekat je ngan simpang, jauh2 lagi aku da bagi signal. Maklum laa, aku kat main road.. lagi pun ade kereta dari arah depan. Konon malas nak berhenti kat tengah2 simpang tu la. Kereta dari depan lepas je nanti, boleh la aku masuk simpang kanan tu terus. Takyah susah2 berhenti dulu, tukar gear motor. Kereta tu nampak aku bagi signal dari jauh. Mula2 agak laju la dia. Tapi dia takut aku terus belok tak berhenti kot, dia pun slow kan kereta gak.

So sekarang kami membawa kenderaan dengan kelajuan 40km/j

masing2 cool jek.. smooth and steady. Kawasan kampung, kan? Pepohon melambai, burung berkicauan..


Tiba-tiba...



Vrrooooooomm!!!
Ada satu kereta yang entah dari mana munculnya dengan kelajuan 100km/j melintas kat depan kitorang! Kereta depan aku tu terus pusing stereng kereta.. melintang tgh2 jalan sebab terkejut!

AKU???

Ya Allah, rasa nak tercabut jantung! Bayangkan kalau aku berhenti kat tengah2 simpang tu??? Erk!!


Difahamkan, kereta tu nak tekan brek tapi tertekan minyak... Alahai... Malang tak berbau, kan? Kemalangan ada di mana-mana, tak kira tempat dan masa. Kalau ditakdirkan ajal dah sampai, benda kita tak terfikir pun boleh jadi... Kadang2 kita rasa kita dah cukup berhati-hati.

Sedangkan lidah lagi tergigit...
Inikan pulak ajal!

*Insap aku! Amalan belum cukup untuk dipanggil pulang.. gegege~



No comments: