Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, November 08, 2010

Buai Laju-Laju



........jangan sampai jatuh, ok?


Allah sentiasa ada perancangan untuk hambaNya. Mungkin kita tak suka apa yang diberi hari ini tapi aku kena yakin, Allah akan beri apa yang aku minta bila masanya sesuai satu hari nanti. Sebab kita tak boleh expect pun bila good things nak jadi. Everything happened for a reason. Supaya aku boleh sentiasa beringat, realiti tu yang membezakan manusia kuat dan manusia lemah. Aku nak jadi manusia kuat.

So aku kena hadapi semua ni dengan sabar dan redha. Mungkin selama ni aku taknak lepaskan dia sebab aku nak rasa dimiliki. Walau tak dicintai. Tapi itu kerja sia-sia. Sama macam menyerahkan hati sendiri untuk dilukai. Bodohnya aku kan? Menangis di sini sedangkan orang yang ditangisi sedang tersenyum dan ketawa. Mampu lagi aku kata aku cintakan dia? Jangan jadi manusia macam tak berakal lagi. Malulah pada diri sendiri. Malulah pada Allah yang melihat setiap dosa yang aku lakukan demi seorang lelaki yang cuma mempermainkan aku. Astaghfirullah... hinanya aku.... :(

Sekarang, biarlah yang lepas tu cuma sekadar sejarah. Aku malu. Diberi ujian sekecil ini tapi aku gagal buat pertimbangan. Lemahnya aku. Mana iman yang selalu aku perjuangkan? Mana taqwa yang setiap hari aku pertahankan? Mana keringnya air mata yang jatuh dalam tiap sujudku, doaku, dan muhasabah sebelum tidurku? Mana semuanya pergi? Hanya sebab seorang lelaki? Cukuplah. Aku ingin kembali kepada Tuhanku. Dulu aku selalu kata, aku milik Allah. Tapi aku lalai... Alhamdulillah, Allah mendengar kegusaran imanku yang setipis kulit bawang ini...

Biarlah hati aku menangis. Ini hukuman buat kau hati! Akal, maafkan aku kiranya aku mengabaikan kau selama ini. Cinta? Biarlah Penciptanya yang memelihara. Moga aku ada kekuatan untuk mencintai lagi satu hari nanti...




ps: Hey hati! Sampai masa nanti kau akan berhenti menangis, okay? Hugsssss :)


No comments: