Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, June 17, 2009

Why yesterday is better than today?




This world is sooooo unfair! Sebab tu wujud perkataan sabar. Semalam relief 2 kelas je. Sangat best la sebab budak2 tu paid attention kat aku. Tapi hari ni kena relief 3 kelas pulak. Paling takley blah ada relief kelas bahasa tamil! Agak2 la weyyy... Segera aku teringat kak Asyafa ngan kak Syidah cakap; Antara ular dengan keling, ko bunuh keling!

So aku wat la spelling. Nasib ade gak yang interested nak buat. Semua bajet dah teror English la konon.. tapi rude giler> what's the point kalu ko pandai pun?

Bdk A: Cikgu, sekarang kelas bahasa tamil. cikgu nak ajar ape?
Cikgu: Saya nak buat spelling. Keluarkan kertas.
Bdk A: Cikgu, which class yang cikgu ajar?
Cikgu: 2T2.
Bdk A: Nasib baik (sambil urut dada)
Cikgu: Why??
Bdk A: (Senyum perli) Cikgu tak senyum la.
Cikgu: Tade hati aku nak senyum kat ko..
(Bdk A sangat menguji kesabaran kerana body language nye menyatakan; Ala... setakat cikgu praktikal...abaikan.. Dia tak buat spelling tu tapi banyak complain!)

Cikgu: Ok class.. ada correction tak?
Bdk B: Cikgu! Pinjam marker..
(Cikgu pun hulur marker. Bdk B menuju ke whiteboard dengan yakin)
Cikgu: ????
Bdk B pinjam marker sebab nak ejek member dia kat whiteboard. What the...

Cikgu: Ok.. sape yang tulis jawapan kat depan tadi mari sini!
Bdk C: Cikgu nak bagi duit ke? (lalu mereka berkata sesuatu dalam bahasa tamil.. ramailah yang mengerumuni meja guru)
Cikgu: ????

Anggap je la budak2, kan? tak paham bahasa kot? ;P

Pastu ade la yang wat aku hangin.. balik je sekolah (dah jauh dr sekolah da ni) jalan banyak kete, so aku slow la. Kereta belakang pulak punyelah bengap ikut aku rapat2 suruh aku masuk line kiri yang penuh motor tu.. Halooo ingat ni jalan bapak ko buat untuk kau ke?? Sabar boleh tak?? Ape lagi.. dengan sengaja dan hati berbara-bara aku main brek2 la.. Clear je line kiri aku masuk lalu memecut tak ingat dunia. Pastu bila kete tu selisih ngan aku segera dia jerit kat aku; Woi nak lumba ke?! Hahaha.. naseb baik je la aku nak belok time tu. Kalu tak memang aku kejar!

Oh life! Apekah akan berlaku hari esok?

*Sangat stress!!! :(


No comments: