Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, January 09, 2009

Supervised!

Semalam aku telah pun bejumpa ngan supervisor untuk berdiskusi tentang tajuk AE aku.. Maaplah kami tak panggil thesis.. AE tu bukanlah stand for anak emas atau anak emak dan sebagainya.. tapi AE tu merujuk kepada academic exercise.. Kenapa dipanggil AE? Sebab research yang akan dibuat itu berbentuk ilmiah maka untuk mengelakkan calon2 memilih untuk menjalankan research seperti - 10 sebab Mawi kahwin dengan Ekin, maka ditegaskan bahawa kajian2 hendaklah berunsurkan ilmiah yang membawa kebaikan kepada dunia pendidikan..

Setelah lima minit mula berdiskusi, ternyata proposal yang telah aku siapkan semester lepas itu tidak memenuhi kriteria supervisor ku.. Bukan sebab aku letak tajuk 'Saya & Kucing Saya' tetapi disebabkan kebarangkalian untuk aku mengajar di kelas pertama dari belakang tidak dapat dipastikan.. Ye, aku tau niat aku murni (ececeh), tapi dibaginya aku ajar kelas bijak pandai tak ke menganiayai plan aku? Aku jugak yang tension nanti. Supervisor aku pulak yang ikut pening nanti.. Maka dengan suka rela beliau telah memberi satu tajuk yang kelihatan ganas pada kacamata seorang bakal guru sains dan biologi.. "Enhancing students performance through the use of journal/log book in the science classroom".

Tetiba aku terfikir sejenak.
Ada ke journal aku nak buat lit. review ni??
Em, yelah.. Belum cari macamana nak jumpa?
Cik Ly, cari dulu!!



p/s: Silalah membantu jika saudara saudari terjumpa journal2 berkaitan di mana2, ye?

No comments: