Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, January 30, 2009

My Gossip Girls and I


This poem is dedicated to my gossip girls;

We jump into someone's life
and act like we never care
who's life that we've step into

We blindly stab someone's heart
Until its bleeding
and pretend that nobody knows
Until somebody told you its hurt



It takes some time to let this love go
And once it disappeared
The memories still hold you tight


Hold on girls
True love doesn't come twice
And by chance you found it today
You know who's life you step into
Who's heart was bleeding
And who's memories that stick with you.


Huhu.. maaf le aku da lama tak mengarang sajak2 ni. Tiba2 wat sajak cintan cintun. Jiwang eh aku ni? Oh, my gossip girls tgh krisis percintaan. Tu yang dapat ilham nak wat sajak ni tuk diorang. Aku ni bab2 advice meng advice memang laju je. Manis mulut kata orang. Mulut laser pun aku jugak. Hahaha.. Tapi tak salah kita jujur kan? Beritahu apa yang patut mereka tahu asalkan tak menyakitkan hati orang.. Da namanya advice, ye tak?

Sabda Rasulullah s.a.w bermaksud: 'Hak dan tanggungjawab seorang Muslim terhadap seorang Muslim yang lain ada enam. Jika anda bertemu maka ucapkanlah salam kepadanya dan jika anda dijemput maka hendaklah memperkenankannya, dan jika dia meminta nasihat maka nasihatilah dia dan jika dia bersin dan mengucapkan alhamdulillah maka doakanlah dia semoga dia dirahmati Allah dan jika dia sakit maka ziarahilah dan jika dia mati maka iringilah jenazahnya hingga ke kubur' - hadis riwayat Muslim.

Talhah bin Abdul Rahman bin Auf, seorang dermawan Quraisy ditegur oleh isterinya yang berkata: "Saya belum pernah jumpa teman-teman seburuk teman-temanmu. Kalau kita senang, semua datang menemui, sekarang bila kita susah, tiada pun mereka datang menemui kita." Jawab suaminya: "Sifat inilah yang patut dipuji, sebab mereka tidak menyusahkan kita."

Jangan jadikan nasihat sebagai satu kritikan yang boleh menyakiti hati dan perasaan yang boleh memutuskan hubungan silaturahim. Allah s.w.t mengingatkan kita dalam firmannya yang bermaksud: 'Berpegang teguhlah kamu semua dengan tali (agama Islam) Allah dan jangan kamu bercerai berai.' - surah al-Imran:103.

No comments: