Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, February 21, 2011

A Place Called Heart


Hidup ni umpama piramid.. 
Kita sibuk menjunjung yang di atas, tak sedar siapa kita pijak di bawah, sedangkan yang kita junjung itu sedang memijak kita...

Masa bergerak sangat pantas. Aku tak tau nak mula dari mana. Mungkin ada yang sedang membaca ini dengan berbagai jenis harapan. Berharap aku teguh berdiri.. berharap aku terus bernafas.. berharap aku membuat pilihan yang betul.. berharap aku gembira selalu.  Kalau berharap aku terus bersedih, takpe.. itu pun satu jenis harapan jugak kan? :)

Yang pasti.. kamu semua nak dengar suara hati aku kali ni kan?

Aku cuba melawan kesedihan yang ada.. sebab aku terlalu sayangkan dia. Tapi dia pilih untuk pergi. Aku sangat berterima kasih, sebab dalam hati dia, masih ada sekelumit rasa belas kasihan pada aku. Apa guna nya terus menyiksa aku kalau impian yang aku harap tu takkan jadi kenyataan?

Tapi situasi nya berbeza sekarang.. bila aku berada di tempat dia. I met someone who willingly be by my side, try to heal my broken-heart. The problem is; I'm not into him. He just a guy, who jump into my life, makes me smiles and laughs. And said, he loves me all his heart even we never met and talked before.

So tell me how I'm suppose to react???

Adakah aku sama macam dia? Mencuba.. rasa tak serasi.. sayang nak tinggalkan.. menikam dari belakang.. dan bila rasa org tu boleh move on maka aku tinggalkan? Camtu jugak ke? Atau aku patut  letak spesifikasi awal-awal.. Lelaki yang aku cintai harus macam ni dan macam tu. Kalau ni tade, tu takde sorry sangat-sangat you're not in the list? Camtu?

This is my life. I'm the one who decide what it suppose to be, what I'm going to be. Tapi benda simple camni aku tak boleh decide. Sedangkan masa berjalan.. Ada orang yang khusyuk menghitung waktu. Ada orang yang celik menjaga cinta. Ada hati yang tak patut terluka.

Kepada dia insan yang aku cinta; aku maafkan kau sebab lambat buat keputusan.
Kepada dia insan yang menanti balasan cinta aku; masih ke kau berharap.. terus mencuba utk memiliki cinta aku?


Love, just like a pyramid.
Paling unggul ada kat atas sekali, menjunjung cinta Illahi..


 
nota kaki;
sorry.. kalau entry ini tak seperti yang di harapkan~

1 comment:

Ayep said...

er..may yg membaca ni...akan sikit kecewa...tp dia jugak mungkin ley faham...^_^

chill...