Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 12, 2010

Entri Aku Yang Cool Seperti Dulu

*ini ialah entry yang dijumpai di dalam draf hari ini*


Kita sedaya upaya menutup kelemahan kita untuk kelihatan sempurna di mata orang yang kita cintai; sedangkan kelemahan kita sebenarnya buat kita cukup sempurna di mata orang yang mencintai kita.
Uish.. aku kalau dah start wat ayat jiwang memang terkesan la. Boleh buat hidung berdarah! KAHKAHKAH. Tapi kenapa tak ada orang bagitau aku pasal drama Hotaru no Hikari?? Drama ni sangat best!! Tak sia-sia aku tertengok. Heheh. So kali ni biarlah aku wat review tentang ape yang aku dapat dari drama ni secara personally. Hah, macam pengkritik filem je bunyi nye. Aku memang suka kerja-kerja memberi pendapat ni. So kalau korang rasa sebaliknya, sorry to say; I loikeee the drama! Muahahaha.

Oh, tiba-tiba perut berbunyik. Lapar eh?? Tahan la kau sampai nanti siang. No way kau nak makan pukul 2 pagi camni. Nanti berat badan naik dah bising-bising. Lagi pun tak sihat la makan tengah malam. No, dah pagi sebenarnya. Buat AE ciput je dah kelaparan ye? Tapi waktu-waktu macam ni la ilham datang nak karang ayat power. Kalau siang aku ingat nak makan je. Tak pun tidur. No wonder la AE kau tak siap-siap kan?? *Bercakap dengan diri sendiri rupanya*

Back to the story-morry. Ape aku nak cerita tadi? Hah! Aku ada satu sifat kejam yang aku enjoy secara senyap dalam hati kalau tengok drama-drama atau filem. *over kau!* Begini. Aku suka bila tengok orang menderita sebab orang yang dicintai tu mencintai orang lain. HAH?? Apakah ini?? NO! No! Maksud aku camni; Aku kesian kalau seseorang tu boleh wat rileks je kat orang yang dia cintai sebab dia tau orang yang dia cinta tu suka kat orang lain. Since aku dah kesian, maksudnya aku suka la scene-scene camtu! Memang emosi dan menyentuh perasaan. Buat kita terharu dan berkata, "Aku paham apa yang kau rasa" gaya macam dah berpengalaman 8 ke 9 kali jatuh cinta tapi tak berkesampaian T_____T... Tapi bukan aku.. *sambil nyanyi lagu Kerispatih*

Sinopsis:

Dalam cerita Hotaru ni, dia seorang perempuan yang sangat cute dan innocent waktu pejabat. Tapi kat rumah dia suka golek-golek atas lantai sambil makan dan baca majalah fesyen. Kat rumah dia suka pakai seluar sukan yang koyak ngan t-shirt buruk je. *macam sama je ngan aku* Rumah dia... speechless! Baju bersidai sana-sini, buku-buku bersepah, pinggan mangkuk atas meja... memang horror! *oh, bilik aku mmg bersepah tapi tak laa horror!* Konklusinya memang bukan apa yang orang lelaki bayangkan lah! dia selesa idup macam tu sampai la satu hari Manager dia pindah masuk lepas berpisah ngan isterinya. Dia ingat mak bapak dia biarkan rumah tu kosong padahal Hotaru dah 'pinjam' dari bapak Manager tu secara kebetulan. Manager Hotaru ni pulak memang pembersih orangnya. So hari-hari bergaduh pasal sikap Hotaru yang suka sepahkan rumah.

Pada masa yang sama, Hotaru suka kat sorang pekerja baru masuk. Tapi dia tak tau macamana nak respond kat laki tu so kat rumah, Manager ni jugak la yang manage kisah percintaan Hotaru. Kononnya dia taknak Hotaru alami apa yang dah jadi kat rumahtangga dia sebab tak berterus terang. Semuanya nampak ok sampai la satu hari boyfriend ni nampak Hotaru ngan Manager. Dia dah jealous. So nak pulihkan keadaan konon nak mintak maaf tapi ternampak Hotaru bergurau ngan Manager kat luar rumah pulak. Terkejut la boyfriend Hotaru tu sebab selama ni Hotaru tipu pasal dengan siapa dia tinggal.

Lepas explain semua2 tu, Boyfriend Hotaru ajak dia tinggal kat rumah dia. Sebab sayangkan boyfriend dia, Hotaru pun pindah. Tapi malang, tak lama sebab mereka try hard sangat nak selamatkan hubungan diorang. Lastly, diorang clash dan Hotaru pindah rumah lain. Manager pulak dah kesunyian kat rumah takde orang nak ajak gaduh. Bila Hotaru clash, manager cakap la yang dia tipu pasal rumah tu nak dirobohkan. So Hotaru pun pindah balik ngan Manager dengan syarat; kalau Manager jatuh cinta kat perempuan lain Hotaru kena keluar, dan kalau Hotaru jatuh cinta kat orang lain, Manager kena keluar. Tapi tak mungkin Manager yg kena pindah keluar since takkan ada orang yang akan cintakan Hotaru selain Manager. Haha! Tak aci, kan??

The End
**********************************************

Ok, berangan sekarang!



No comments: